Recent Topics

1 Apr 05, 2007 11:08    

Dag, ik gebruik de volgende skin: http://skins.b2evolution.net/192/index.php?blog=2&skin=custom Nu wil ik meer ruimte hebben in het linker gedeelte en minder ruimte in het rechter gedeelte. Ik heb geen idee hoe ik dit kan aanpassen. Kan iemand me hiermee helpen? Alvast bedankt voor de tips. Groet, Jan.

2 Apr 05, 2007 13:38

De custom skin gebruikt een achtergrond plaatje (../blogs/skins/custom/img/bg.png) dat je zult moeten aanpassen aan je wensen.
Daarna zal je in ../blogs/skins/custom/custom.css de div#vrapper (dat is de container voor de gehele inhoud van de blog) naar rechts moeen plaatsen, bij voorbeeld zo:

oud:

div#wrapper {
	background: #fff url(img/bg_content.gif) repeat-y 0 0;
	width: 740px;
	margin: 0 auto;
	padding: 0;
}

nieuw:

div#wrapper {
        left: 100px;
        position: relative;
	background: #fff url(img/bg_content.gif) repeat-y 0 0;
	width: 740px;
	margin: 0 auto;
	padding: 0;
}

Kijk voor het positioneren o.a. naar: [url=http://www.handleidinghtml.nl/css/css-elementen/css-elementen08.html]Handleiding HTML[/url]

Success

3 Apr 05, 2007 14:06

Afwas wrote:

De custom skin gebruikt een achtergrond plaatje (../blogs/skins/custom/img/bg.png) dat je zult moeten aanpassen aan je wensen.
Daarna zal je in ../blogs/skins/custom/custom.css de div#vrapper (dat is de container voor de gehele inhoud van de blog) naar rechts moeen plaatsen, bij voorbeeld zo:

oud:

div#wrapper {
	background: #fff url(img/bg_content.gif) repeat-y 0 0;
	width: 740px;
	margin: 0 auto;
	padding: 0;
}

nieuw:

div#wrapper {
        left: 100px;
        position: relative;
	background: #fff url(img/bg_content.gif) repeat-y 0 0;
	width: 740px;
	margin: 0 auto;
	padding: 0;
}

Kijk voor het positioneren o.a. naar: [url=http://www.handleidinghtml.nl/css/css-elementen/css-elementen08.html]Handleiding HTML[/url]

Success

Dank je maar is toch niet wat ik zoek, alles verschuift. zie maar op
http://www.jansfotos.nl/blogs/index.php?blog=2

Groet, Jan.

4 Apr 06, 2007 04:04

Met een link naar je site wordt het inderdaad vor mij duidelijker. Ik dacht dat je het witte kader vóór de grijze balk breder wou en aan der rechterkant smaller.

Goed, je wilt binnen het kader de side bar smaller. Dat kan.
Zoek in http://www.jansfotos.nl/blogs/skins/custom/custom.css:

.bPosts {
	float: left;
	width: 480px;
	overflow: hidden;
	/* background: #090;*/
}


en:

.bSideBar {
	width: 259px;
	float: right;
	overflow: hidden;
	/* background: #900; */
}


De .bPosts is de linkerkant en de .bSideBar is re rechterkant.
Je kunt de width (breedt aanpassen. Samen moeten ze echter 739 zijn.

Ik denk dat je helemaal opnieuw moet beginnen; dus de gehele folder ../blogs/skins/custom opnieuw uploaden. Tenzij je nog weet wat je allemaal veranderd hebt. Dan staat de sidebar tenminste weer op de goede plaats. Je hebt nog meer dingen veranderd, maar ik ken niet goed bekijken wat allemaal.
In ieder geval moet je dit doen:
Het hele stuk van

<!-- begin web-log-kop fotootjes -->


tot en met

<!-- einde web-log-kop fotootjes -->


moet in de <div class="pageHeader"> De achtergrond daarvan kan je wit maken in de custom.css file:

div.pageHeader {
	padding: 1ex;
	margin: 0 1px 1ex 1px;
	border-bottom: 1px solid #ddd;
	text-align: center;
	background: #78a;
}


en verander background: #78a; in background: #FFF;
In de _main.php file kan je de bestaande regels over pageTitle en pageSubtitle weglaten met <!-- en -->.

Probeer dit eerst eens en kom dan met verdere vragen naar dit forum.

Succes.

5 Apr 06, 2007 10:37

Afwas wrote:

Met een link naar je site wordt het inderdaad vor mij duidelijker. Ik dacht dat je het witte kader vóór de grijze balk breder wou en aan der rechterkant smaller.

Goed, je wilt binnen het kader de side bar smaller. Dat kan.
Zoek in http://www.jansfotos.nl/blogs/skins/custom/custom.css:

.bPosts {
	float: left;
	width: 480px;
	overflow: hidden;
	/* background: #090;*/
}


en:

.bSideBar {
	width: 259px;
	float: right;
	overflow: hidden;
	/* background: #900; */
}


De .bPosts is de linkerkant en de .bSideBar is re rechterkant.
Je kunt de width (breedt aanpassen. Samen moeten ze echter 739 zijn.

Ik denk dat je helemaal opnieuw moet beginnen; dus de gehele folder ../blogs/skins/custom opnieuw uploaden. Tenzij je nog weet wat je allemaal veranderd hebt. Dan staat de sidebar tenminste weer op de goede plaats. Je hebt nog meer dingen veranderd, maar ik ken niet goed bekijken wat allemaal.
In ieder geval moet je dit doen:
Het hele stuk van

<!-- begin web-log-kop fotootjes -->


tot en met

<!-- einde web-log-kop fotootjes -->


moet in de <div class="pageHeader"> De achtergrond daarvan kan je wit maken in de custom.css file:

div.pageHeader {
	padding: 1ex;
	margin: 0 1px 1ex 1px;
	border-bottom: 1px solid #ddd;
	text-align: center;
	background: #78a;
}


en verander background: #78a; in background: #FFF;
In de _main.php file kan je de bestaande regels over pageTitle en pageSubtitle weglaten met <!-- en -->.

Probeer dit eerst eens en kom dan met verdere vragen naar dit forum.

Succes.

Bedankt! Ik heb het originele skin gedownload en geplaatst op www.jansfotos.nl Alleen bPosts en bSideBar aangepast in custom.css
Dit ging goed, alleen is een vertiale lijn niet mee opgeschoven, een dun lijntje. Waar kan ik op zoek naar gaan ?

Groet, Jan

6 Apr 06, 2007 13:41

jansfotos wrote:

Bedankt! Ik heb het originele skin gedownload en geplaatst op www.jansfotos.nl Alleen bPosts en bSideBar aangepast in custom.css
Dit ging goed, alleen is een vertiale lijn niet mee opgeschoven, een dun lijntje. Waar kan ik op zoek naar gaan ?

Groet, Jan

Probeer de rechter kolom nog 1 of 2 of 3 ... pixels smaller te maken, zodat het totaal van kolom 1 + kolom 2 iets kleiner wordt.

7 Apr 06, 2007 14:06

Afwas wrote:

jansfotos wrote:

Bedankt! Ik heb het originele skin gedownload en geplaatst op www.jansfotos.nl Alleen bPosts en bSideBar aangepast in custom.css
Dit ging goed, alleen is een vertiale lijn niet mee opgeschoven, een dun lijntje. Waar kan ik op zoek naar gaan ?

Groet, Jan

Probeer de rechter kolom nog 1 of 2 of 3 ... pixels smaller te maken, zodat het totaal van kolom 1 + kolom 2 iets kleiner wordt.

Ik heb 219 vervangen door 216. Helaas, die verticale lijn blijft muurvast op zijn plek staan. Erg he.

.bSideBar {
width: 216px;
float: right;
overflow: hidden;
/* background: #900; */
}

Groet, Jan.


Form is loading...