Recent Topics

1 Sep 02, 2007 15:03    

Als ik in een bericht een smilie plaats geeft die die niet weer in het weblog. komt alleen dit bv :) te staan.

2 Sep 02, 2007 15:12

Kijk in App settings -> plugins of de smilies plugin in de lijst met geïnstalleerde plugins staat (en een zwarte punt ervoor).
Als je een post maakt, zie je dan wel of niet een balk met smilies boven het tekstvenster?
Als je een post maakt, dan zie je helemaal rechtsonder een vierkant met instellingen die in het Engels Text Renderers heet. Daar staat de smilies ook bij en die moet aangevinkt staan.

Succes

3 Sep 02, 2007 15:17

Het staat allemaal aan
maar doet het nog niet

4 Sep 02, 2007 16:32

Heb je een link naar de site?

6 Sep 02, 2007 21:53

1) Kan je even een test post maken waarbij ik kan zien dat het fout gaat?
2) Kijk voor de zekerheid in de folder ../blogs/rsc/smilies of die vol staat met de afbeeldingen.
3) Als je een post maakt en je klikt op een van de smilies in de balk, verschijnt dan het bijbehorende karakter in de tekst?

4) In een zeldzaam geval is het de installing voor het geheugen. Open ../blogs/conf/_advanced.php en zoek lijn 43 ev:

// If you get blank pages, PHP may be crashing because it doesn't have enough memory.
// The default is 8 MB (set in php.ini)
// Try uncommmenting the following line:
// ini_set( 'memory_limit', '16M' );


en verwijder de twee slashes (//) vóór de laatste zin.

Succes

7 Sep 02, 2007 22:04

er staan allemaal smilies in die map.
Als ik een post schrijf staan de smilies er wel bovenin.
ik heb die 2 // weggehaald maar nu doet me skin heel raar.

Kijk maar is als je wel.

8 Sep 02, 2007 22:09

Ik heb de post gezien.
Nog twee dingen die je kunt controleren:

1) In backoffice -> App settings ->Plugins klik op smilies.
a) staat daar "Use smilies toolbar" aangevinkt (moet / wenselijk)
b) staat "Render comments" aangevinkt (mag)

2) in backoffice -> Users klik op admin en kijk of 'Use smilies toolbar' aangevinkt staat.

9 Sep 02, 2007 22:14

Check nogmaals blogs/conf/_advanced.php. Het lijkt ero dat de eerste lijn blanco is. De file moet beginnen met <?php zonder spaties of andere lege tekens ervoor.
Veranderingen in deze files maak je in notepad en in geen geval met word.

Als je hier niet uitkomt, dan kan je een nieuwe file uploaden uit de installatiefiles of ik kan je er een opsturen.


Form is loading...