Recent Topics

1 Feb 22, 2008 15:56    

Dag, ik wil een weblog maken die gebruikt kan worden op een Pda, Smartphone. Pocket pc enz. Ik zou hiervoor b2evolution willen gebruiken omdat ik er erg tevreden over ben. Kan iemand aangeven welke aanpassingen en welke versie ik hiervoor het beste kan gebruiken? Groet, Jan.

2 Feb 22, 2008 16:55

Dag Jan,

Als je de site toegankelijk wilt maken voor mobiele apparatuur dan kan je het beste een skin maken die daarbij past. De verandereingen ten opzichte van een normale skin zijn het aanpassen van de beelden en eventueel het aanpassen van de tekstlengte. Op het forum heb ik deze post gevonden: http://forums.b2evolution.net/viewtopic.php?t=14437. Zelf heb ik alleen een mobieltje dat technisch in staat is om webpagina's te bezoeken, dus ik zal het niet proberen. Maar jij kunt met je PDA naar de link in deze post.
Zoals je ziet is de blog anders als je hem met een mobiel bekijkt dan hij is als je hem in een je browser bekijkt. Dit kan omdat er twee verschillende stylesheets worden gebruikt.

<link rel="stylesheet" href="screen.css" type="text/css" media="screen" />
<link rel="stylesheet" href="mobile.css" type="text/css" media="handheld" />


(er zijn ook aparte stylesheets voor print en voor gehandicapten in de brede zin van het woord, zoals blinden die een site op een braillebord lezen).

Als dit bevalt dan kan je contact opnemen met de eigenaar van het blog. Dat hoeft niet, maar is wel netjes. Je kan zijn stylesheet (mobile.css) zo van zijn site plukken en zelf gebruiken.
Denk er wel om dat je iets doet met de foro's op de site. Ikdenk dat er wel een mogelijkheid is om de foto's te verkleinen 'on the fly'. Op verzoek zal ik me daar in verdiepen.

Veel plezier

3 Feb 23, 2008 09:15

Afwas wrote:

Dag Jan,

Als je de site toegankelijk wilt maken voor mobiele apparatuur dan kan je het beste een skin maken die daarbij past. De verandereingen ten opzichte van een normale skin zijn het aanpassen van de beelden en eventueel het aanpassen van de tekstlengte. Op het forum heb ik deze post gevonden: http://forums.b2evolution.net/viewtopic.php?t=14437. Zelf heb ik alleen een mobieltje dat technisch in staat is om webpagina's te bezoeken, dus ik zal het niet proberen. Maar jij kunt met je PDA naar de link in deze post.
Zoals je ziet is de blog anders als je hem met een mobiel bekijkt dan hij is als je hem in een je browser bekijkt. Dit kan omdat er twee verschillende stylesheets worden gebruikt.

<link rel="stylesheet" href="screen.css" type="text/css" media="screen" />
<link rel="stylesheet" href="mobile.css" type="text/css" media="handheld" />


(er zijn ook aparte stylesheets voor print en voor gehandicapten in de brede zin van het woord, zoals blinden die een site op een braillebord lezen).

Als dit bevalt dan kan je contact opnemen met de eigenaar van het blog. Dat hoeft niet, maar is wel netjes. Je kan zijn stylesheet (mobile.css) zo van zijn site plukken en zelf gebruiken.
Denk er wel om dat je iets doet met de foro's op de site. Ikdenk dat er wel een mogelijkheid is om de foto's te verkleinen 'on the fly'. Op verzoek zal ik me daar in verdiepen.

Veel plezier

Bedankt voor je inzet. De url ziet er op mijn PPC goed uit, zoiets wil ik ook graag hebben. Tuurlijk wil ik de maker vragen voor toestemming alleen is mijn engels niet zo goed maar ik ga het vandaag proberen. Inderdaad moet ik iets aan mijn foto's doen. 'On the fly', weet ik ook al niks van, erg he. Zou wel fijn vinden als u mij hierover iets meer kan vertellen. Groet, Jan.

4 Feb 24, 2008 09:58

Ik heb naar de url gekeken en ziet er goed uit. Inmiddels heb ik daar een reactie geplaatst om zijn bestanden te mogen gebruiken.
http://forums.b2evolution.net/viewtopic.php?p=69666#69666

Ondertussen heb ik wat gespeeld met Joomla en WordPress maar mijn hart ligt toch bij b2evolution. Hopelijk krijg ik snel de bestanden. Groet, Jan.


Form is loading...