Recent Topics

1 Jun 23, 2008 10:16    

Als ik niet ben ingelogd in b2evo (2.4.2) staan de protected posts van het weblog waar ik een member in ben niet in de RSS feed. Als ik wel inlog en ik bekijk de feed opnieuw staan de protected posts wel in de RSS feed.

Hoe kan ik b2evo zodanig configureren dat ik met een Feedreader (door in de feedreader username en wachtwoord op te geven) alle berichten kan zien waar ik voor geautoriseerd ben, dus ook de protected berichten? Is dit uberhaupt mogelijk met b2evolution?

Ik heb geprobeerd om mijn b2evo username en wachtwoord op te geven in een feedreader (newsgator) maar de feed die wordt opgehaald is de public feed en niet de authenticated feed.

Alvast bedankt!

2 Jun 23, 2008 23:42

Je geeft het juiste antwoord zelf
als je bent ingelogd in b2evo dan zie je de posts in je feedreader, anders niet.

Er bestaat niet zoiets als een authenticated feed. Het is maar 1 feed, en alles hangt af van het feit of je in je b2evo blog bent ingelogd.

3 Jun 24, 2008 09:47

ok ... maar weet je of het ook mogelijk om een feedreader te laten inloggen op het b2evo blog?

4 Jun 25, 2008 01:14

Probeer het eens met Firefox. Je kunt de feed in de Live Bladwijzer balk invoegen.

5 Jun 25, 2008 10:39

Dit Werkt!

Maar ..... je moet wel eerst met dezelfde browser inloggen in b2evolution en niet je cookies weggooien. Zolang het cookie aanwezig is waarmee je ingelogd blijft in b2evolution bevat de feed in Firefox ook de protected berichten. Maar als je het cookie verwijdert dan zie je ook de protected posts niet meer in je Firefox Live Bladwijzer.

Dit is in ieder geval een workaround maar werkt bijvoorbeeld niet op publieke computers.

Met de manier waarop deze functie nu werkt in b2evo kun je dus nog niet anywhere, anytime vanaf iedere pc via je eigen online feedreader in 1 keer alle berichten bekijken die voor jou bestemd zijn op b2evo weblogs.

Het zou mooi zijn als je in de toekomst authentication kunt gebruiken in je feedreader (door daar je credentials op te geven) om alle berichten in de feed van een b2evolution weblog op te halen.

6 Jun 25, 2008 19:01

Probeer dit eens: creeer een gebruiker met minimale rechten, maar wel permissie om de protected berichten te lezen. In een feedreader roep de pagina op met:

http://domain.com/?tempskin=_atom&user=user&pass=pass


(wel even de variabelen veranderen)

Success

7 Jun 26, 2008 10:07

Heb het geprobeerd (username & password eerst vervangen door echte waarden) maar zowel in bloglines als in newsgator worden uitsluitend de publieke posts getoond (en niet de protected of private).

ik heb het ook geprobeerd met de rss2 feed, maar ook dat levert dezelfde resultaten op.

Werkt dit bij jou wel met jouw weblog? Zo ja, welke feedreader heb je gebruikt om dit te testen?


Form is loading...