Recent Topics

1 Oct 10, 2006 21:51    

kan iemand mij helpen

Kan ik updaten van 1.8 bèta naar 1.8.2
Kan ik dan de bestanden over schrijven en dan bij install upgraden zonder dat ik mijn data verdwijnt
Onder welke map worden eigenlijk je tekst die je invoert gezet
Alles na gekeken maar niet gevonden

2 Oct 11, 2006 08:19

Je artikels en teksten en zo zitten allemaal in een database.
Al sje dus gewoon upgrade van 1.8.0 naar 1.8.2 dan zullen die tabellen niet verwijderd worden.

De enige file die van belang is, is /conf/_basic_config.php and je media-directory.
Maak een backup van die twee, overschrijf al je bestanden en zet dan die twee terug.
Laat dan www.yourwebsite.com/path-to-your-blog/install/install.php lopen en kies voor 'upgrade'

Het kan uiteraard geen kwaad dat je eerst een backup neemt van je database (dat zou je normaal moeten kunnen doen via cpanel.

3 Nov 16, 2006 15:19

Hi,
Ik zag dat er een vertaling naar het Nederlands is.
Werkt die ook met de 1.8.2 ?

Of krijg ik probleempjes.
Groeten Zweitse

5 Dec 05, 2006 23:10

Upgrade van 0.9.0.12 naar 1.8.6

Yo ... zit met probleempje ... moet van m'n provider een drietal blogs die ik zo'n jaar geleden heb opgezet (toen versie 0.9.0.12) upgraden omwille van security-redenen.

Kan iemand me vertellen hoe ik dit best doe?? Ben bang de content van de huidige blogs te verliezen.

Ik zag wel de engelse uitleg, maar die sprak enkel over backups maken enzo ... kon niet direct info vinden over hoe ik de huidige content kan behouden bij een upgrade.

Alvast bedankt!
Mario,

6 Dec 06, 2006 00:02

een backup maken is alvast een goed begin om je data niet te verliezen.
Dat moet je alvast steeds als eerste doen.

Dus maak een backup van je database.

Download dan de versie 1.8.6 op de download pagina.
Unzip alle files op je locale harde schijf (een nieuwe folder)
Van je oude blog open je de file conf/_config.php
Daarin zal je zien staat hoe je database noemt, welke database user je gebruikt en welk databasepasswoord je gebruikt.
Deze gegevens moet je onthouden en straks ingeven in de nieuwe file conf/_basic_config.php

Om zeker te zijn dat er geen restanten van onveilige bestanden overblijven, moet je alle oude files op je server verwijderen.
Copieer dan alle nieuwe files naar je server.

ga dan met je browser naar de install folder
er zal dan een install pagina komen, die zal vragen wat je wil doen met je blog.
Jij zal willen upgraden.
Kies daarvoor en daarna zal alles goed verlopen.

Je zal een helehoop boodschappen krijgen wat er allemaal met je tabellen gebeurd is, maar uiteidelijk zal er onderaan staan : Upgrade is succesvol voltooid.

7 Jan 31, 2007 08:47

Ik heb de vraag niet gesteld maar dit was precies het antwoord wat ik zocht! Je bent een held Topanga. Heel veel dank!


Form is loading...