Recent Topics

1 Dec 24, 2005 17:46    

Hallo , ik heb een weblog, www.jansfotos.nl, maar nu heb ik met Flash een animatie gemaakt. Hoe kan ik deze swf-bestand uploaden en weergeven?

Vriendelijke groet, Jan.

2 Dec 25, 2005 00:10

Hier heb ik geen ervaring mee.
Hoe je het moet uploaden is geen probleem, dat is op dezelfde manier als dat je een jpg-bestand upload, maar hoe je het nadien moet tonen..;

Ik dacht dat ze op het engelstalig gedeeltje van het forum daar al een siets over geschreven hadden.. dus zoek daar eens...

3 Jan 01, 2006 09:03

Topanga wrote:

Hier heb ik geen ervaring mee.
Hoe je het moet uploaden is geen probleem, dat is op dezelfde manier als dat je een jpg-bestand upload, maar hoe je het nadien moet tonen..;

Ik dacht dat ze op het engelstalig gedeeltje van het forum daar al een siets over geschreven hadden.. dus zoek daar eens...

Bedankt voor je reactie!

Ik heb even gekeken maar telt voor de een andere versie en het gaat er om dat ik dan de swf bestanden naar een andere site moet uploaden en ik mijn eigen domein.

Dus mijn vraag blijft nog open staan, hoe kan ik een swf bestand laten zien op mijn weblog..??? Hopelijk kan iemand me helpen.......

Mijn web-log is te vinden op http://www.jansfotos.nl/

Groet, Jan.

4 Jan 02, 2006 01:06

Als je je vraag niet in het engels stelt, zal je hier geen ander antwoord op komen.
Er zijn relatief weinig nederlandstalige helpers.

5 Jan 02, 2006 14:02

Ik had ook een swf op me weblog staan. Het staat wel op de engels talige uitgelegt. volges mij was het deze

http://forums.b2evolution.net/viewtopic.php?t=5772&highlight=embed

Kort uitgelegt moet je een swf file in HTML codes in een embed plaatsen. Om in b2evolution een embed toegestaan te krijgen moet je hem toevoegen in het _format.php (te vinden bij de configuratie php'tjes) echter om een embed te laten werken moet hij bij b2evolution in een div worden gezet.

De code komt er dan als volgt uit te zien

<div><embed src="mijnswf.swf" width="100" height="100"></embed></div>

Je kan natuurlijk meer atributen in de code zetten.

Nou komt het moeilijke. Als je dit namelijk zo intypt in je weblog zal hij het niet doen.

1. hij zal zeggen dat een embed niet is toegestaan in een div
2. een embed zal helemaal niet toegestaan zijn
3 en als laatste zullen alle atributen, zoals widt en height niet toegestaan zijn.

Nou moet je dus naar de _format.php gaan, daar kan je alles laten toestaan. je zal achter de div code (die al in de _format staat) de embed achter toe moeten voegen, zodat een embed in een div mag staan.

Ook zal je een embed moeten toevoegen als code die toe is gestaan, zodat hij de embed mag uitvoeren.

Daarna moet je nog de atributen toevoegen.

Hieronder in het engels een goede beschrijving. Ik hoop dat je eruit komt.

OKAY ... I think I got you the <embed> tag in the formatting file, though there was one glitch at the end.

First ... you need to add the tag. Add Code:

 
 'embed' => E_Iinline,  


in the "Array showing what tags are allowed and what their allowed subtags are". (Your embed didn't have any subtags).

Second ... you need to add the tag's attributes. Add Code:


 'embed' => A_attrs.' src autostart loop width height ',  


in the "// Array showing allowed attributes for tags". (I just put in all the ones your example had).

BUT ... I still got an error when I tried to save your example (Said "Tag <embed> must be inside another tag")

So ... I played around with it and ... gave up (got two beers in the fridge that are calling loud and clear :) ) Why fight it? I put the thing in a <div>, which doesn't affect anything, but seems to please the html-checking Gods. (It was a cheap solution and did I say ... two beers ... ) ;)

I just added "embed" as an allowed subtag of <div> and it works fine. To do that, just find the <div> tag in the "Array showing what tags are allowed and what their subtags are" (it's like the 2nd one in the list, just after the array comment). Then add "embed" to the list. Should look something like Code:


'div' => E_Flow.' object param embed ', 

The only other comment ... you might want to change the height/width of your player (one of them was 0 ... so the player didn't show).

With the changes to the _formatting.php file, here's what I ended up with (close to yours) ... Code:


<div><embed src="http://randsco.com/_img/audio/babe.mid" autostart="true" loop="true" width="140" height="120"> 
</embed></div> 

Hope this helps.

Miller time!

-stk :D

6 Jan 07, 2006 20:06

juzzwuzzz wrote:

Ik had ook een swf op me weblog staan. Het staat wel op de engels talige uitgelegt. volges mij was het deze

http://forums.b2evolution.net/viewtopic.php?t=5772&highlight=embed

Kort uitgelegt moet je een swf file in HTML codes in een embed plaatsen. Om in b2evolution een embed toegestaan te krijgen moet je hem toevoegen in het _format.php (te vinden bij de configuratie php'tjes) echter om een embed te laten werken moet hij bij b2evolution in een div worden gezet.

[/quote]

Knip knip.....

Bedankt, werkt echt perfect !

Mag ik misschien nog eens gebruik maken van uw kennis?

Ik wil voor een goede kennis een tweede weblog openen, ik kan natuurlijk een nieuwe welog in mijn bestaande weblog aanmaken maar dat wil ik eigenlijk niet.

Dus een tweede installatie wil ik gaan doen maar dan worden mijn velden/tabellen overschreven . De velden die aangemaakt worden in mijn databases hebben evo_ ervoor staan zou ik dat kunnen wijzigen bij de tweede installatie bijv in evo2_ ????

Vriendelijke groet en alvast bedankt ! Jan.

7 Jan 08, 2006 01:53

dat zou kunnen.
dat doe je dan in het bestand conf/_advanced.php vanaf lijn 124.

Je kan ook een tweede database aanmaken op de server (of heb je van je provider maar 1 database gekregen ??)

8 Jan 08, 2006 08:32

Topanga wrote:

dat zou kunnen.
dat doe je dan in het bestand conf/_advanced.php vanaf lijn 124.

Je kan ook een tweede database aanmaken op de server (of heb je van je provider maar 1 database gekregen ??)

Bedankt, ga ik vandaag doen ! Inderdaad heb ik maar een database bij mijn privider.

Vraagje, ik wil een van mijn logs beveiligen namelijke de prive foto's, zie www.jansfotos.nl bovenin en als laatste staat daar het item Prive. Als u daar op klikt dan komt er een schermpje met de vraag om login gegevens maar als ik op annuleren druk dan zie ik nog wel de bestanden en teksten die voor Prive bestand zijn. Ik heb de map skins bij mijn provider aangemerkt als beveiligde map maar is dus niet afdoende merk ik. Is er nog een andere oplossing om het onderdeel Prive van mijn weblog te beveiligen en in te loggen met inloggegevens ?

Bijvoorbaad dank ! Groet, Jan van Houtum

9 Jan 08, 2006 21:00

Als je alle artikels/foto's in die blog publiceerd als 'beschermd'
en de mensen waarvan je wil dat ze de foto's kunnen zien lid maakt, dan zullen enkel deze mensen die foto's kunnen bekijken.

Voor de schoonheid kan je 1 post erin zetten die publiek is,
zodat ofwel anderen niet direct merken dat ze in een prive gedeelte zitten
ofwel een post waarin staat wat ze moeten doen om lid te worden.

Dan hoef je die andere speciale truukjes niet toe te passen.

10 Jan 09, 2006 08:35

Topanga wrote:

Als je alle artikels/foto's in die blog publiceerd als 'beschermd'
en de mensen waarvan je wil dat ze de foto's kunnen zien lid maakt, dan zullen enkel deze mensen die foto's kunnen bekijken.

Voor de schoonheid kan je 1 post erin zetten die publiek is,
zodat ofwel anderen niet direct merken dat ze in een prive gedeelte zitten
ofwel een post waarin staat wat ze moeten doen om lid te worden.

Dan hoef je die andere speciale truukjes niet toe te passen.

Bedankt.... goudentip voor me!

Vriendelijke groet, Jan.

11 Jan 09, 2006 09:04

Even als extratje. Lees deze topic ook is door http://forums.b2evolution.net/viewtopic.php?t=3394&highlight=chmod

Daarin staat beschreven hoe je directories op je weblog kan beschermen. Ik had namelijk ook het leuke idee om een prive pagina aan te maken, maar wanneer ik mijn foto's geupload had dan kon ik ze nog bereiken, wanneer ik de exacte url's van het plaatje intypte. Het zelfde werkte voor de directories. Dus wanneer ik in de adres balk van de browser bijvoorbeeld intypte, www.mijnwebsite.nl/blogs/media/b dan kreeg ik de directorie te zien van de map waar de foto's staan (dus heel makkelijk voor mensen om de foto's als nog te zien)

En ze kunnen al heel snel achter komen in welke map de foto's staan. Je hoeft alleen maar bij de eigenschappen van een plaatje te kijken die niet in prive staat.

Fijna dat alles nu gelukt is bij je.

Veel plezier nog met b2evo... Ik ben er ook pas zinskort mee bezig en het is zeer leuk om te doen


Form is loading...