Recent Topics

1 Jun 20, 2009 14:46    

Dag, hoe kan ik regelen dat de ë van Categoriën wordt weergegeven? Nu komen er op de plaats van ë rare tekens te staan zie www.ansfotos.nl

Hopelijk heeft iemand een goede oplossing. Alvast bedankt. Groet, Jan.

2 Nov 10, 2009 08:23

Hey,

Ik heb hier hetzelfde probleem voor. Ik dacht eerst dat het te maken had met de soort upload van de language files. Maar na aanpassingen van de tekstfile rechtstreeks op de server, is dit nog steeds niet 100%.

ik verving alle Ã>> (en aanverwanten) door ë of¨ö, maar dan toont de site gewoon geen ¨ meer.

Dus momenteel draai ik zonder het ¨. Is niet 100% correct, maar toch leesbaarder dan een Ãx.

3 Jan 16, 2010 21:27

Hé, ik ben gelukkig niet de enige. Loop al een hele poos te kloten met utf8 enzo, maar dat maakt allemaal niet uit.

Eén ding heb ik wel ontdekt: als ik aangelogd ben is de ë gewoon een ë. Ben ik een anonieme kijker, dan ik de ë een Ã. Wie het weet mag het zeggen... :-(

4 Feb 06, 2010 16:32

Categorieën is met dubbel e, activeren is met een c en publiceren ook, fotoblog is met een f, e-mailadres is één woord en bevat geen hoofdletters, authentificering is geen woord. En WTF is greeërd?

En zo kan ik nog wel een poosje doorgaan. Ook deze vertaling stikt weer van de fouten en kromme teksten (je moet niet proberen alles letterlijk te vertalen!).
Waarom ben ik verdorie iedere keer dat ik een vertaald stuk software in mijn vingers krijg eerst uren kwijt aan het corrigeren van de vertaling? Nee, ik heb er deze keer geen zin in. Dan maar geen b2evolution. Allemaal veel plezier met een van de knulligst vertaalde producten die ik de laatste tijd ben tegengekomen. >:-<

5 Feb 12, 2010 20:15

Ik zat ook met het ë en é probleem...
Had de hele _global.php aangepast maar niks: de ë viel gewoon weg (zoals brononi beschrijft).
Kon me niet voorstellen dat dit niet op te lossen viel.
Daarom heb ik uit nieuwsgierigheid eens gekeken hoe het er in het Frans uitziet. En ja hoor, in de Franse taal staan wel overal netjes de accenten op de é's etc.
Dus toen heb ik scripts van de Franse _global.php vergeleken met de Nederlandse _global.php. en heb daarin het verschil gevonden.
Het zit 'm namelijk in de characterset.
nl_NL: charset UTF8
fr_FR: 'charset'=>'iso-8859-1'

ISO-8859-1 is een charset die heel veel gebruikt wordt voor west-europese talen. Het bevat de letters 'a' t/m 'z', de cijfers en diverse symbolen. Het bevat ook letters met accenten zoals: à á â è é ë. Het bevat geen euro-teken (€).

UTF-8 is een zogenaamde Unicode charset. Met de Unicode charset kan vrijwel elk symbool van elke taal op de wereld geproduceerd kunnen worden. Op dit moment zijn bijna honderdduizend tekens gedefinieerd. Er zijn ook andere Unicode charsets zoals UTF-16 en UTF-32 maar deze worden in HTML vrijwel nooit gebruikt.

Dus ...gewoon charset in het script aanpassen naar 'iso-8859-1' en klaar!

:D

Graag gedaan ;)

6 Feb 23, 2010 09:47

Je kunt de karakters ook 'hardcoded' invoegen. ë wordt dan &euml; dat werkt in alle browsers en op alle besturingssystemen.

7 Sep 04, 2011 00:59

Heb het nu van buitenaf lopen. Opnieuw configureren had helaas geen zin, maar toen kwam ik opeens op het idee om in de config van mijn ftp client smartftp en wsftp de mode op active te zetten in plaats van passive. Nu kan ik ook gewoon bestanden uploaden van buitenaf. Waar ligt het nou aan dat ik niet met de passive mode kan ftpen, en heeft het overschakelen naar active mode nog gevolgen op gebied van veiligheid ed?


Form is loading...